Casual Business Meeting

Stappen plan Instagram

{Branding | Traffic | Conversie}

Groei geïnteresseerde volgers

Het Instagram Growth team laat jouw pagina groeien met echte volgers uit jouw doelgroep.

Bereik gericht jouw doelgroep

Wij zorgen voor een groter bereik met geïnteresseerde mensen binnen jouw niche.

Jouw persoonlijke Instagram manager

Jij krijgt jouw eigen Instagram Growth manager die handmatig zorgt voor jouw succes.

Wekelijkse en maandelijkse rapportages 

Elke week en maand ontvang je een rapport over de voortgang van je pagina.

Meer leads en klanten

Bereik meer dan 3000 echte mensen per maand met jouw pagina. Waarmee je meer leads en klanten genereert dankzij Instagram. 

Altijd up-to-date met het Instagram algoritme

Wij passen onze strategie aan op het voortdurend veranderende algoritme van Instagram.

Dit is hoe wij van jouw Instagram pagina een succes maken

1. Wij analyseren grondig profielen die vergelijkbaar zijn met die van jou

 

Vertel ons over jouw account, jouw branche en jouw concurrenten, en we zullen de beste accounts analyseren om hun volgers te targeten.

2. Wij gaan interactie uitoefenen met de beste gebruikers uit onze uitgebreide analyse

Na de intake gaan wij aan de slag met jouw doelen en zorgen wij voor meer volgers die jouw content kunnen gaan zien. Jouw persoonlijke social media Growth manager zal namens jou maandelijks met duizenden accounts interactie uitoefenen. Het groei proces is 100% organisch.

We maken niche-berichten met hashtags. We doen onderzoek naar trending niche-hashtags. We volgen niche gebruikers om terug te volgen.

We communiceren met nieuwe volgers, liken gerelateerde afbeeldingen / inhoud. Plaatsen nichevideo's opnieuw op Instagram als dit goed blijkt te werken.

We beheren Instagram Direct Messaging en reageren zo snel mogelijk op reacties om met de doelgroep in contact te komen. En we doen story posting.

3. Zie je pagina organisch groeien | Monitoren en bijsturen

Aangezien we profielen van accounts targeten die al geïnteresseerd zijn in jouw type content, product of dienst zullen ze jouw pagina zeer waarschijnlijk gaan volgen! 

We houden alle tools voor jouw Instagram groei in de gaten en passen waar nodig dingen aan voor een nog beter resultaat. Zo kan jij je bezig houden met de dagelijkse operatie, wij zorgen ervoor dat de business schaalbaar gaat worden. 

Instagram Strategie

1 .       De Prioriteit van Instagram

2.        Begrijp het 2020 Algoritme Instagram

3.       Ken je DOELGROEP

4.       Gebruik van #Hashtags

5.   Instagram Insights

6.   Een goed verhaal | Een Purpose

7.   Gebruik geen BOTS

8.   Koop geen FAKE followers

9.   Beinvloeden verborgen likes de performance?

Stap 1 | De Prioriteit van Instagram

Iedereen wil meer volgers, meer engagement op Instagram

Maar om te begrijpen hoe daar te komen moet je begrijpen hoe het Instagram algoritme werkt. Instagram heeft content creators nodig (capture en share worlds moments) Zodat Instagram jou kan helpen om je content te delen in de Instagram community.  Als Instagram happy is met jou dan zal Instagram jou helpen om ook succesvol te zijn in de community. WIN/WIN Vergeet niet dat Instagram verdient aan jou door de advertentie inkomsten. Hoe meer tijd je bested op het platform, hoe meer Instagram verdient. En daar zijn de content creators voor nodig.

Stap 2 | Begrijp het 2020 Algoritme Instagram

Instagram deelt de content (op jouw timeline) waarvan Instagram denkt dat deze content het beste past op basis van jouw interesses. Overigens werkt dit ook zo bij alle andere grote social media platformen zo. Hoe meer tijd jij besteed op het Instagram platform, hoe meer Instagram verdient aan Ads. WINNING TIME is de game.

 

Het algoritme werkt op basis van historische gedrag zoals likes, comments, views en videos bekeken. En het gebruikt machine learning om je steeds beter te leren kennen.

 

Elke feed is gepersonaliseerd, zelfs al je dezelfde mensen volgt dan is nog je feed en explore page verschillend.

 

Het algoritme werkt op 3 signalen, interest, timeliness en relationship:

Instagram voorspeld of jij bepaalde content zal liken. En zal content laten zien op basis van historische interesses in relatie to vergelijkbare content.

Instagram post zijn niet georganiseerd in je timeline feed. Recente post worden geprioriteerd over oude post

Wanneer je een bericht post op Instagram dan wordt deze maar aan een klein aantal van je volgers getoond, dit is geschat op ongeveer 10%.

Het algoritme prioriteert post van accounts waar je veel interactie (zoals likes en comments) mee hebt.

Instagram’s populariteit groeit en groeit, er komen steeds meer bedrijven en content creators bij maar de timeline feed blijft continu hetzelfde.


WINNING TIME (dagelijkse tijd besteed aan sociale netwerken) dat is de nieuwe game op het Instagram platform. Niet de content want dat is er genoeg!

Stap 3 | Ken je doelgroep

Meer volgers, meer engagement op Instagram

  • Welk probleem los ik op voor mijn doelgroep

  • Welke vraag kan ik beantwoorden voor mijn doelgroep

  • Hoe kan ik alle obstakels verwijderen voor mijn doelgroep

Stap 4 |  Gebruik van #Hashtags

Gebruik alleen relevante #Hashtags. Instagram scant al je foto's en content geautomatiseerd. Als je de verkeerde #Hashtags gebruikt dan wordt je genadeloos afgestraft door het algoritme. Tip: start altijd met populaire hashtags. Het heeft geen zin om zelfbedachte hashtags te gebruiken, want de kans is klein dat iemand daar op zoekt. Tags als #follow4follow en #tagforlikes kunnen echt niet meer en zo krijg je alleen maar nep Instagram volgers erbij. 

Instagram maakt gebruik van het Facebook patent op content, video en foto herkenning. Deze software scant alle content automatisch op het platform

Stap 5 | Instagram Insights

Wees relevant op de momenten dat je doelgroep Online is

Instagram Insights verteld je precies op welke dagen | uren je doelgroep Online is. Dat zijn de momenten dat je er moet zijn met je post.  Niet eerder en zeker niet later anders wordt je ook hier weer afgestraft door het algoritme.

Stap 6 | Een goed verhaal | een Purpose

Met 400 miljoen mensen die dagelijks Instagram Stories bekijken, maken alle BRANDS gebruik van het format om het publiek te betrekken en inhoud te delen.


Maar niet alle verhalen zijn gelijk! Verkoop GEEN Features maar toon emoties, dat zijn engagement killers.  Sommige brands “Truly Killing it” met creatieve, interessante of onverwachte inhoud.

Modemerk Obus heeft een serie Instagram Stories gemaakt. Elke afbeelding gaf een gezicht aan iemand die een belangrijke rol speelde in de kleding die voor hun klanten werd gemaakt.

 

Wees authentiek, wees jezelf, verdedig je identiteit als brand. Laat je emoties zien, dit is Instagram Stories

Stap 7 | Gebruik geen BOTS

Deze bots volgen mensen die je helemaal niet wilt volgen. En deze mensen zijn al helemaal geen fan van jou brand. Instagram haat geautomatiseerde bots want bedrijven gebruiken deze bots voor het spammen van mensen. Wederom wordt je flink gestraft door het Instagram algoritme en/of verwijderd van het platform voor altijd.


Als je een serieuze Instagram strategie hebt als bedrijf, blijf weg van deze SPAM BOTS.

Stap 8 | Koop geen FAKE Followers

Er zijn gespecialiseerde “LIKE | CLICK FARMS” maar daar houd je alleen maar jezelf mee voor de gek. Dat zijn lege volgers die nooit iets liken, en je posts niet oprecht leuk vinden. Het algoritme weet wanneer er fake followers zijn. Deze followers zijn niet authentiek en hebben niks met jou brand. Kwaliteit gaat boven kwantiteit en focus op de juiste engagement. Je hebt er niks aan als bedrijf om zoveel mogelijk lege volgers te verzamelen en ook hier geldt je wordt weer afgestraft door het algoritme.


Dit is een voorbeeld van een irrelevante opmerking die duidelijk geautomatiseerd is door een opdringerige social media marketeer. Automatiseer opmerkingen niet, tenzij u als een spam-bot wilt worden beschouwd.

Stap 9 | Verborgen Likes

De reden waarom Instagram ervoor kiest om de likes te verbergen is omdat het volgens Instagram beter is voor het welzijn van gebruikers van de app. Zo denkt het bedrijf dat gebruikers berichten niet meer liken om de populariteit. In plaats daarvan hoopt het bedrijf dat gebruikers berichten gaan liken om hun inhoud.


Daarnaast zou het gebruikers minder onzeker moeten maken over de keuze om een foto of video wel of niet te delen. Dit komt omdat het aantal likes niet meer voor iedereen zichtbaar is en dus niet vergeleken kan worden met andere gebruikers.

 

Influencers zullen het meeste last hebben van het verbergen van likes

 

Start met het creëren van authentieke content en een écht verhaal en wordt zo succesvol op Instagram.

copyright@ Genius Digital