Casual Business Meeting

Conversie Optimalisatie Website of Webshop

The Ugly Missing Link voor Website Conversie Optimalisatie

Je hebt een (nieuwe) Webshop en je wilt weten wat klanten nu echt doen terwijl ze daar zijn?

 

Dus pak je een gratis tool zoals Google Analytics om te kunnen meten;

  • Hoeveel bezoekers op de homepage kwamen

  • Hoeveel naar een andere pagina surfen,

  • Hoeveel naar aanbiedingen gingen, enz.

  • Het zou u zelfs de meest populaire pagina’s kunnen vertellen.

Helaas zou het u niet kunnen vertellen:

  • Wat heeft uw pagina’s populair gemaakt?
     

  • Waarom kopen klanten bepaalde producten wel en waarom bepaalde producten niet.

  • Welke pagina per ongeluk was afgesloten en niet toegankelijk was; of Welke content de klanten heeft getriggerd heeft om verder te surfen; en waren het eigenlijk wel geïnteresseerde klanten op de Website pagina’s?

 

Google Analytics kan geen context of uitleg geven wat klanten precies doen op je Webshop.  Alleen afgaan op statistieken is niet genoeg, het geeft een totaal verkeerd beeld. Voor Website Conversie Optimalisatie heb je detail inzichten nodig en de ruwe data om Datascience & AI producten te ontwikkelen

Voor conversie optimalisatie is het belangrijk om voor iedere productgroep, campagne en doelgroep direct te kunnen inzien hoe het met de koop funnels gaat. Bij veel website traffic wordt de data gesampled, in andere woorden, de data wordt doorberekend uit een kleinere groep aan sessies en dus niet meer 100% betrouwbaar is. Daarbij mis je de inzichten in de click-through rates van de stappen vóór de checkoutpagina’s, zoals de productpagina’s en productlisterpagina’s of de landingspagina’s.

Is Google Analytics een slechte tool dan?

 

Nee, je kunt detail inzichten kopen bij Google (GA Analytics 360, datastudio en BigQuery) Een licentie kost gemiddeld 150.000 Euro per jaar.

 

Voor een gemiddelde Webshop ondernemer is dit niet betaalbaar.

 

En Google Analytics gratis versie? Voor eenvoudige statistieken is het bruikbaar. Voor Website Conversie Optimalisatie is het niet geschikt.

Google Analytics

gratis versie is

niet GDPR

compliant….!

Koop Funnels

Identificeer en begrijp waar uw bezoekers naar toe gaan om uw conversies, verkopen en inkomsten te verhogen met uw bestaande Website verkeer.

Het maakt niet uit wat voor soort Website of Webshop u heeft, of u nu probeert uw gebruikers ergens voor aan te melden of producten te verkopen, er is een bepaald aantal stappen dat uw bezoekers moeten doorlopen. Dit proces geldt voor alle Websites of Webshops

 

95% van de kleine Websites of Webshops eigenaren weet niet hoe de website bezoekers nu echt navigeren door de pagina’s. En deze eigenaren weten niet waar ze nu bezoekers verliezen? Waar de bezoekers misschien in de war raken? Wil je zien wanneer iets niet meer werkt? Misschien heb je een aanmeldingsformulier met meerdere stappen of een onboardingproces wat te ingewikkeld is? Kleine Websites of Webshops met teveel aanbod en overal kortingen zorgen praktisch altijd voor “grote” twijfel bij de bezoekers.

 

Het resultaat; door de twijfel gaan bezoekers “shoppen” bij de concurrent om de twijfel weg te nemen.

Bij elke stap verlies je dus bezoekers en dus potentiële inkomsten en conversies.

Klant journey

Het is van cruciaal belang om te weten hoe uw bezoekers deze stappen doorlopen, waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen en waar ze naartoe gaan als ze weer weggaan (drop off)

Hoe kunt u nu uw conversies en verkopen wilt stimuleren?

 

Het is heel belangrijk om de klant journeys en de Koop funnels goed te visualiseren op basis van echte bezoekers data. Door een goede visualisatie, visualiseert u de stappen die uw gebruikers nemen om een doel of aankoop te voltooien, zodat u bij elke stap direct kunt zien hoe goed ze slagen of falen.

 

Als de klant journeys en de Koop funnels inzichtelijk zijn dan kunt u het succes makkelijk evalueren en uw Website of Webshop aanpassen om zo de conversieratio's (CRO) te verbeteren. En de verkopen te stimuleren op basis van de nieuwe informatie die u biedt.

 

Veel voorkomende drop offs zijn onbelangrijke links die te opvallend werden getoond. Te ingewikkelde koop funnels, teveel kortingen en de verkeerde producten met product informatie tonen aan geïnteresseerde bezoekers.

 

Op basis van de data inzichten kun je al snel de conversieratio's met 20% verhogen door simpelweg de Website of Webshop aan te passen aan de interesses van de huidige bezoekers.  

Klant Journey Funnels -Slechts 2% van de aankopen worden gedaan bij het eerste contactmoment? Dit percentage is zelfs nog maar 10% bij het vierde contactmoment. Gemiddeld heeft een klant namelijk tussen de 5 en 8 contactmomenten nodig voordat er tot een aankoop wordt overgegaan. De klant journey inzichtelijk hebben en optimaliseren met de juiste content is “key”voor conversie. 

Conversie Optimalisatie

Krijg unieke inzichten in de klant journeys en Koop funnels

Real-time inzicht in de Funnels helpt u om uw conversies, verkopen en inkomsten te verhogen met uw bestaande bezoeker verkeer door achterhalen waar uw bezoekers problemen ervaren op de site. En erachter te komen waar ze vastlopen in de “Koop” funnel. Als de goals duidelijk zijn op de site dan is het makkelijk te achterhalen waarom bepaalde doelen niet gehaald worden. Dit halen we uit de data.

 

  • Zie in één oogopslag hoe uw funnels worden geconverteerd op de overzichtspagina van alle funnels in 1 dashboard.

  • Bekijk hoe wijzigingen die u op uw Website of Webshop aanbrengt, het gebruikersgedrag en de Funnelconversies in de loop van de tijd beïnvloeden.

  • Bekijk gedetailleerde bezoekersgegevens en alle acties na het betreden van een funnel of een specifieke stap van uw funnel.

  • Bekijk hoe segmenten van uw audiences door uw marketingfunnel stromen en optimaliseer de flows voor deze specifieke gebruikerssegmenten

Beheer de klant journeys en Koop funnels

Een funnel is zo goed als zijn configuratie en de juiste stappen zijn cruciaal voor elke funnel analyse. Wij focussen ons op het inzichtelijk maken van de funnels. Het definiëren en valideren van betere funnels en hebben het eenvoudig gemaakt om funnels te configureren en valideren.

 

  • Creëer een onbeperkt aantal goal funnels.

  • Definieer een onbeperkt aantal funnel stappen op basis van URL, URL-pad, zoekopdracht, paginatitel, event categories, event naam en event actie.

  • Veel verschillende opties die bij uw pagina's passen

  • Intuïtieve funnel configuratie met verschillende tools om uw funnel configuratie te valideren

  • Integreer alles in 1 beheer omgeving.

  • TAG Manager - Een Tag Manager is een gecentraliseerde beheertool die het zo eenvoudig maakt om trackingcodes van derden in uw website in te sluiten zonder dat u constant toegang nodig hebt tot de backend van uw website.

Begrijpbare real-time dashboards en rapportages

Houd zelf grip op uw business en targets

  • Krijg een overzicht en verbeteringen in de tijd van al uw Funnels op slechts één pagina

  • Bekijk de optie funnel verbeteringen om te zien hoe een funnel in de loop van de tijd presteert

  • Bekijk de evolutie van een Funnelstap om te zien hoe een individuele Funnelstap in de loop van de tijd presteert

  • Bekijk waar uw bezoekers de Funnel zijn binnengekomen en waar ze uw Funnel hebben verlaten

  • Bekijk vanaf welke pagina's uw bezoekers de Funnel zijn binnengekomen of waar ze naartoe zijn gegaan nadat ze de Funnel hadden verlaten

  • Krijg verwijzingsdetails voor bezoekers die een stap hebben ingevoerd bij hun eerste paginaweergave

  • Controleer onderweg, als u op reis bent of op vakantie, hoe uw Funnels het doen met de Mobile-app voor iOS en Android

  • Voeg een overzichtswidget voor Funnels toe aan uw dashboard om deze altijd in de gaten te houden

  • Krijg een overzicht van hoe uw Funnel het doet, rechtstreeks in uw bestaande goal rapporten

Bezoekers profielen clusteren

Clustering is de basis voor gepersonaliseerde content en conversie landingspagina’s.

En straks de engine voor conversie recommendations

Unsupervised learning

Gegeven een aantal gevallen:

Welke instanties behoren tot dezelfde clusters?

Handig voor het verkennen van gegevens en het ontdekken van klant  kenmerken | gedrag.

Example algorithm: k-Means

- Clusteren van klant gedrag

- Clusteren van klant profielen op basis

- Van zoek en koop gedrag

Classificatie Bezoekers profielen

Classificatie is een krachtige analyse om klant Churn te voorkomen

Unsupervised Learning

Instanties in de gegevens zijn onderverdeeld in klassen

Train een model op basis van een geclassificeerde set

Presenteer het model met een nieuwe instantie x

Output: de voorspelde klasse C van x

Typische algoritmen:

k-Naaste buur

Naïeve Bayes

Beslissingsbomen

Neurale netwerken

… veel meer

Doelgroep Segmentatie

De eerste stap naar personalisatie

  • Pas funnels segmenten toe op uw rapportage

  • Pas segmenten toe op funnel rapporten

  • Bekijk een logboek van elke bezoeker die heeft deelgenomen aan een trechter of aan een individuele trechterstap

  • Start in fases met gepersonaliseerde content, prijzen en next best offers.

  • Start in fases met een goed doordachte churn | drop-off strategie.

  • Start in fases met cross/Upsell aanbod bij bestaande klanten.

Continu A/B testen

A/B testen - conversie optimalisatie met behulp van A/B en multivariate testen.

Marketing Automation + personalisatie

Automatiseer de verkoop funnels naar stabiele, winstgevende omzetstromen.

Geoptimaliseerde verkoop funnels zorgen ervoor dat je altijd meer verdient aan de Website of Webshop bezoeker dan het aantrekken van (nieuwe) bezoekers kost.

Heatmaps

Heatmaps - Kwalitatieve tools, zoals heatmaps, geven u een beter inzicht in welke acties bezoekers uitvoeren op uw website. Ze informeren u over het pad dat bezoekers op uw platform volgen, de manier waarop ze omgaan met de inhoud van uw site, de elementen die ze het leukst vinden en waar ze op bounchen.

Sessie’s opnemen

Sessie opnemen en opnieuw afspelen is in wezen de mogelijkheid om de interacties die uw bezoekers op uw website hebben op te nemen, op te slaan en opnieuw af te spelen. Een waardevolle sessieherhaling is er een die online marketeers en UX-ontwerpers diepgaande inzichten biedt in de gebruikerservaring van websitebezoekers. Dit wordt gedaan door bezoekers op de website op te nemen terwijl ze klikken, scrollen, typen of navigeren over verschillende webpagina's.

Bezoekers profielen

Elke actie die een bezoeker heeft gedaan wordt samengesteld tot een uniek profiel.

Advanced SEO

Elke actie die een bezoeker heeft gedaan wordt samengesteld tot een uniek profiel.

Als het gaat om het verkrijgen van overtuigende verwijzingsstatistieken voor zoekmachines, moet u er zeker van zijn dat u ALLE inzichten krijgt om uw SEO-strategie te optimaliseren.

 

✔ Onbevooroordeelde zoekmachine-rapportage

✔ Integratie met Google, Bing en Yahoo Search Consoles

✔ Verwijder "Zoekwoord niet gedefinieerd" in uw verwijzersrapporten

✔ Posities op trefwoord

✔ Crawling-statistieken

✔ Campagnes bijhouden

✔ Websites

copyright@ Genius Digital